De vigtigste sundhedstips til den travle kvinde

Alle kvinder ved hvordan man skal spise sundt, men en ting er at vide det, et andet er at efterleve det i den travle hverdag der kan byde på både stress, travlhed og oversprings handlinger. Så hvis du ved det, og efterlever det, så er disse vigtige sundhedstips til den travle kvinde absolut ikke noget for dig, men hvis du er ligesom de fleste af os, så kunne disse små naturlige skønhedstips være særdeles brugbare i hverdagen.

 

De nemme sundhedstips til dig som travl kvinde

De nemme sundhedstips til dig som travl kvindeVi har alle travlt fra tid til anden, for kalenderen kan være fuld med alverdens gøremål, og når disse perioder indtræder, så tilsidesætter vi ret ofte sundheden.

Det sker ved at vi går efter de hurtige løsninger, som f.eks. at spise det usunde måltid på farten for at spare tid, kaster alt for meget kaffe eller måske en hurtig cola til at kvikke op. Vi tager bilen fremfor at gå eller cykle på de korte afstande og alle de andre små overspringshandlinger der ikke fremmer sundheden.

Selvom det er nemmere sagt end gjort, så skal du først og fremmest være bevidst om de handlinger der ikke fremmer sundheden, og så begynde at implementer de nedenstående tips i din hverdag.

 

Sundheden starter ved kosten

husk at måle din mad for at skabe den sunde kost som kvindeNår man har travlt og er stresset, så kender du til det med at spise på farten korrekt? Disse måltider er ret ofte usunde, for hvordan man end vender og drejer det, så er Mcdonalds sunde mad ikke super sundt vel?

Start med at have tid til at indtage den sunde morgenmad, der ikke er købt på farten. God solid protein og fiberrig morgenmad der både mætter og er god for et fornuftig kalorie indtag.

 

Lav kort træning dagligt

lav 10 minutter træning hver dag som travl kvindeSelvom man har travlt i hverdagen, så er motion dog super vigtigt både indvendigt og udvendigt. Din krop og velbefindende får det så meget bedre bare af lidt træning hver dag.

Det kan stort set være ligegyldigt hvilken tidspunkt af dagen du laver kort træning på, bare du gør det, dog er lige før sengetid ikke super godt for at kunne sove. Tag 10 minutters impuls træning foran fjernsynet om aftenen, eller lav det inden morgenbadet.

Det vigtige er at få lidt puls på, hvilket giver et forbedret blod omløb, forbrænding og sundere look der samtidig styrker selvtilliden, hvilket jo samlet set på sigt, giver så mange gode bonusser for dig.

Disse to ting er alfa omega for sundheden når man er presset og stresset i hverdagen, for sund kost og lidt motion kan være med til at afhjælpe nogle af de problemer der netop opstår ved en stresset hverdag, for stress er en farlig ting for din krop både fysisk og mentalt.