Et par tips til en overskuelig flytning

Det kan være en stor opgave at flytte fra den ene adresse til den anden. Møbler skal transporteres, og tøj, køkkengrej og brugskunst skal pakkes ned i kasser. Pludselig kan du have brugt flere timer, end du havde beregnet på at flytte, hvis du står med det hele selv. Hvis du gerne vil bruge din tid på noget andet, kan det være en god idé at hyre et flyttefirma, som pakker alle dine ejendele ned og fragter dem trygt til dit nye hjem. Derudover er der flere andre praktiske ting, du skal være opmærksom på, og i denne artikel kan du læse om, hvordan du flytter uden at miste modet og overblikket.

Spar tid med et flyttefirma

Som nævnt kan det være en betydelig hjælp at ansætte et professionelt team af flyttemænd til flytningen. Flyttefirmaer lever selvsagt af at flytte andres ting, og derfor ved de bedre end nogen andre, hvordan inventar skal håndteres, og hvordan det transporteres bedst muligt. Der findes et utal af flyttefirmaer, der kan hjælpe dig med at flytte. Laver du en hurtig søgning på Google, vil du hurtigt finde frem til et firma, der ligger tæt på dig. Inden du vælger flyttefirma, er det en fordel at indhente flere tilbud. Det kan nemlig blive dyrt at få flyttemænd til at håndtere flytningen. Ved at få tilsendt flere tilbud kan du nemmere finde frem til den billigste og bedste løsning til privat flytning. Hvert flyttefirma beregner sit tilbud til dig ved at tage højde for flere parametre. De fleste priser fastsættes efter, hvilken etage du bor på nu, og hvilken etage inventaret skal flyttes til. Derudover er det også væsentligt i forhold til prisen, hvor meget du egentlig skal have flyttet.

Små ting, du selv kan gøre

Ting kan hurtigt blive væk i flytterodet, og før du ved af det, har du kun den venstre sko. Selvom du får professionelle til at flytte dine ting, er det en fordel, hvis du selv laver et system, så du kan finde rundt i dine ting. Giv dine flyttekasser et nummer, eller lav et farvesystem, så du kan holde et overblik over, hvad der er i hver kasse. Derudover er det en god idé at pakke en lille taske med tøj, tandbørste, køkkenrulle etc., som du ved, du skal bruge den første dag eller de kommende dage. Det, der ikke kan være i tasken, men som du måske alligevel skal bruge, kan du komme i en kasse for sig. Kassen markerer du, så du nemt kan genkende den. Herved er du fri for at gennemsøge hele flyttelæsset for at finde dine forlængerledninger, dine madkasser og andre ting, der er rare at have ved hånden.

Det skal du også huske, når du flytter

Det er ikke kun dine møbler og dit tøj, du skal have med dig, når du flytter. Der er andre praktiske ting, der måske er lette at overse og glemme, men som skal ordnes. Når du flytter din private adresse, skal du huske at melde det på borger.dk ved at logge ind med dit NemID. Når folkeregistret har modtaget din flytning, vil flere offentlige institutioner få automatisk besked. Andre institutioner skal du dog selv oplyse din nye adresse til. Du har formentlig også en indboforsikring, og din flytning kan påvirke prisen på din forsikring. Prisen afhænger nemlig af, hvilken kommune du bor i, og hvilken type bolig du har. Hvis du har købt en masse nye og/eller dyre møbler til dit nye hjem, kan det være, at din forsikringssum skal justeres. Dette er blot nogle eksempler på, hvilke administrative forhold du skal holde øje med.

Fandt du svar/inspiration på det søgte?